Koor

Het Haags Kleinkoor is een klein kamerkoor uit Den Haag. We zingen met veel plezier kleine en grotere werken die we uitvoeren onder aansporing van onze dirigent: Hans Jansen.

Het repertoire omvat alle eeuwen en een kleine greep uit de componisten: Schütz, Lasso, Tallis, Rheinberger, Mendelssohn en Hans Jansen. We zingen zowel religieuze als wereldlijke muziek. We zingen vaak a capella, maar ook met begeleiding.

Ieder jaar organiseren we een Kerstconcert, waarbij we naast Christmas Carols ook grotere kerstcomposities zingen. Daarbij kiezen we steeds een andere instrumentale begeleiding. Van een traditioneel strijkensemble tot de zeer bijzondere theremin. Daarnaast treden we tijdens de kerstperiode veel op en brengen de kerstsfeer op diverse plekken in de Haagse regio. We doen dat ook als onderdeel van de reeks 'Avondmuziek' in de Dorpskerk te Kethel (Schiedam).

Ook in andere seizoenen treedt het Haags Kleinkoor op. Zo zijn we altijd enthousiast en doelgericht bezig met onze grote liefde: muziek in het algemeen en zang in het bijzonder.

Het Haags Kleinkoor in het nieuws