KOOR

Het Haags Kleinkoor is een klein kamerkoor uit Den Haag. We zingen met veel plezier kleine en grotere werken die we uitvoeren onder aansporing van onze dirigent: Hans Jansen.

DIRIGENT

Hans Jansen studeerde koordirectie bij Jan Eelkema en kerkmuziek bij Barend Schuurman aan het Rotterdams Conservatorium en orgel bij Gerard Akkerhuis.

REPETITIES

We repeteren op donderdagavond van 19.45 tot 22.00 uur in de Noorderkerk (1e Schuijtstraat 11) in Den Haag.

In de aanloop naar concerten zijn er een of twee stemrepetities van 19.00 tot 19.45. Twee keer per jaar hebben we een studiedag. Onze dirigent kiest dan een specifiek punt om aan onze kwaliteit te werken.

REPERTOIRE

Het totaal aantal werken dat het Haags Kleinkoor in zijn bestaan heeft gezongen, nadert de 600. Hiervan is ongeveer twee derde religieuze en een derde wereldlijke muziek. De muziek is letterlijk van alle eeuwen: vanaf de middeleeuwen tot aan nu.

ONTSTAAN

Het Haags Kleinkoor bestaat sinds 1977.